avbrott och kärlek

Det blir mer och mer sällan, det är sant de...
livet fylls av jobb, jobb, jobb, plugg, plugg, plugg, träning, träning och träning.
just nu sitter jag på föreläsning på rektorsutbildningen angående skoljuridik. L.Werner håller denna föreläsning, som jag måste berömma otroligt! otroligt intressant!
bor på hotell denna vecka, känns skönt att bara vara - allt serverat.
 
förra veckan gjorde jag apl besök hos mina elever, som det har gått super bra för! toppen.
var till Stockholm med karln och hämta en ford 1934, jävlar va fin den är!
va till Bollnäs med karln och leverera motorcyklar, victory och indian!
jobbar lite extra med gamla kollegor och varit till en gammal kollegas nya jobb och hälsat på :)
att vi skulle finna varandra, det trodde ingen av oss.
att vi trivs så bra med varandra, det trodde ingen av oss.
att vi ska vara tillsammans med varandra resten av livet, det vet ingen av oss.
vi ger kärlek till varandra idag, hela dagen.
 
lyckan varade inte så länge.. det handlar om en oplanerad graviditet som fick avbrytas pga min och fostrets hälsa var i fara. jag är sedan tidigare sjuk och läkare avråder ännu graviditet, vilket jag är medveten om. men det hände och jag var inte uppmärksam, vilket innebar att det hade gått 1/3 av tiden, innan graviditeten avbröts.
jag har tidigare sagt att jag inte vill ha barn. vilket jag egentligen inte kan avgöra i dagens läge, pga hälsa, jobb och utbildning.
hur kändes det, får jag frågor om. jag svarar att jag inte vet, då jag inte kunde/var kapabel till att känna efter. jag får se det så att den dagen min hälsa är bättre, då kan jag känna efter hur jag vill ha mitt liv.
varför jag ser det som en lycka, är för att idag vet jag att jag kan bli gravid - lyckan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0