harley davidson's resturang(käk)

Harley Davidson, första kvällens måltid i Las Vegas.
Skulle kunna döda för denna tallrik ikväll, kyckling, sötpotatis, majs, harrykuvertt och fruktsallad....
men Sibylla var gott det med!

loveya

YODO, you only die once

En liten del av mig försvann när jag lämnde dig.
Som tur var, var det en del jag sällan använde.

YOLO, you only live once

usa, vilket land, vilken resa. resan dit tog ca 35h med tåg, stopp, flyg osv. men väl framme hämtade vi bilen som vi hyrt och for igenom hela vegas. stripen var fantastiskt men visste inte riktigt åt vilket håll man skulle kolla åt. sedan checkade vi in på hotellet, new york new york, som ett litet new york mitt i vegas. gud, vilket rum och hotell i övrigt. sedan vare dags att inta harley D. resturang, och vilket käk! antigen var jag jätte hungrig eller så vart det riktigt god mat! haha, sedan däckade vi! dagen efter tog jörgen ratten och styrde oss mot state line, hoover dammen och grand canyon, indianernas land. vilka ställen naturen skapat och jag tackar för att jag fick se och uppleva! kvällen spenderades i en limmo, i VEGAS BABE! dan efter shoppade och upplevde vi staden hela dan. åt middag i stratosphere(?) en torn mitt i vegas med en snurrande resturang så under middagen fick man se hela vegas runt. gud, jag kan inte minnas allt vi gjort men, häftigt!
en natt tog vi flyget ner till orlando där roger och emil mötte oss. första dagen bestod av navigering med bilen, äta mat, shoppa och bil utställning med crusing i gamla stan. dagen efter var vi på seaworld och tittade på späckhuggare, delfiner, sjölejon, hajjar och en massa andra cooola djur. såg shower med dessa djur, vilket var fantastiskt! jag som hade viljat bada med delfinerna men TYVÄRR var det fullt bokat, trots att vi var där astidigt. men jag kommer minsan åka tillbaka dit! dem hade även bergodalbanor i värsta sorten där, och så klart så satt jag längst fram! GOO GIRL! eftermiddagen spenderades på aquatica. ett vattenland med rushkanor i också värsta sorten, amrikanerna ska minsan alltid vara värst. kanor som gick under vatten där delfiner var. såå häftigt! paradisbadet SLÄNG dig i väggen! dagen efter spenderades på nån galleria osv. dagen efter det var vi på universals islands of adventure. ett ställe uppbyggt som olika världar, comicland, jurassic park, harry potter, indiana jones osv. så klart hade dem bergodalbanor på detta ställe med och jaaaa satt längst fram! det är såå jävla roligt, en kick rakt i arslet! jag blev dock som ett litet barn då vi kom till harry potter världen, för det var såååå fint och häftigt så jag önskar jag kunde ha stannat där 4EVER. åkte en attraktion i slottet som var 4D så det kändes som att jag satt på en kvast brevid harry. vilket äventyr!
vi bilade ifrån orlando ner till miami, igenom hela florida. vi åkte även över till andra kust sidan och gick på bil museum. väl framme i palm beach, fick vi äntligen se stranden och HUSEN! åkte efter hela stranden ner till vårat hotell som låg mitt på miami beach. dagen efter bestod av ett besök till everglades, där alla alligatorer och krokodiler befann sig! dem låg efter bilvägen och i diken och sola! vi åkte träskbåt ut i vassen och leta efter dem, och jodå vi fann några stor och små, även några ovanliga fåglar som jag inte minns namnen på hahha... och jag som är lite knäpp men det bästa med denna upplevelse var då jag fick se en livs levande påfågel och den slog ut alla sina fjädrar!! LYCKAN var obeskrivlig. på eftermiddagen hittade vi en ny galleria, aldrig varit inne i något så STORT! nästa dag bjöd på bad på stranden! sååååå härligt. på kvällen åkte jag och frida in till "stan" och gick LÖS! kvällen avslutades med hajjarna moa och tilda i poolen.
då vare dags att boarda båten, mot karibiska havet! vilket båt, storleken, utseenedet, allt! och rummet var precis som ett hotellrum och ja, vi hade housekeeping! på en båt? JA! inte direkt finlandskryssarna detta heller.. första dagen gottade vi oss i resturangen och barerna och mådde. andra dagen låg vi på däck och sola med en drink i handen! på kvällen var det kaptens middag så då vare till alla klä upp sig eftersom annars fick man inte komma in i matsalen. lite löjligt kanske, men häftigt med alla människor som såg ut som dockor! dagen efter intog vi JAMAICA! som jag i alla år haft en slags längtan dit och nu har jag minsan varit där! dagen efter det var vi till grand cayman island, och mitt intryck av dessa öar är, hur i vackert kan det bli? att storsa runt i städerna på dessa öar, käka på hard rock och bara må? kunde jag verkligen göra varje dag! sista dagen på båten spenderades mesta dels på rummet eftersom jag lyckats bränna fejjan så in i helvete dagen före. men ett och annat besök i baren blev det! sista natten på båten blev det storm på havet, vågorna och vinden slog om vart annat. erkänner att jag inte sov många timmar.. morgonen efter klev vi av i miami, tog en taxi till flygplatsen där vi hade övervikt på väskorna så det var bara till att plocka fram en trunk och packa över i den, och checka in en till väska. puuuh.. därefter var det ca 35h igen innan vi var hemma i sundsvall.
att sitta rakt upp och ner i en flygstol och tågstol är INTE min grejj. men när jag nu tänker efter på allt vi gjort och sett under denna resa så jag glad att jag suttit ca 70h och rest runt halva jorden och tillbaka. för minnerna som vi skapat under dessa dagar kommer jag ALDRIG glömma. bästa resan jag någonsin gjort! och kommer aboslut göra igen för att upptäcka nya städer, kulturer och djur! YOLO!!

men jag är helt slut efter denna resa, så jag tackar mor för att man fick komma på söndagsmiddag. lax i sås med päran, svenskt! tackar för all svenska mat för i usa har dem bara hamburgare och mackor!
fick även träffa min emmha en stund idag <3
och japp, det kommer bli en tatuering som minne!