AVENY SUNDSVALL ESPLANADEN

när man kommer på krogen betalar man för garderoben och hänger in jackan, går till baren, dricker lite och umgås med sina vänner. gå upp på dans golvet och blir kvar där nästan hela natten.. tills tiden är kommen för att ta ut jackan och åka hem.. men när man kommer till garderoben så tar det ca 10 min först att leta. sedan kommer den ansvarige och frågar om det verkligen var min lapp, vad det är för jacka, något i fickorna och om det hängde nått mer på galgen? och då säger man, det är MIN lapp, det är en äkta päls jacka som är vit och grå med en stämpel för äktighetens skull, inget i fickorna och det hängde en sjal på galgen. hon går i väg och letar och går verkligen igenom hela JÄVLA garderoben. men den syns inte, finns inte till. under dessa ca 30 min har man har gråten i halsen och vill bara spy av ilska och tårfärdighet. sedan kommer hon fram och ber mig följa med henne.. och man känner hur hela ansiktet vill ramla av. in igenom en dörr som går bakom kulisserna, där person uppgifter tas och man får besvis på att man har blivit av med jackan. tackar för sig och går sin väg. lämnar jackan bakom sig...

ca 20 min senare ringer telefonen och personen på andra sidan säger att jackan är funnen. man fylls av glädje och åker dit på en gång för att få tillbaka sin älskade jacka. när jag kommer in på krogen så är det världens kö till garderoben men det står en vakt vid deras personal ingång så lättast är det att gå till honom och fråga efter den. när man kommer fram till honom så säger man, hej jag har blivit av med min päls jacka och dom ringde nyss om att dom har hittat den, skulle du kunna fixa fram den? hans svar blev, jaha, jaa, är det den som dom hittade på toan? man svara, va?! nä, nu skojjjar duu?! han svara, nä, det kom en tjej som hittade den på toa och lämnade in den. och sedan gick han iväg för att hämta den.. och han kom tillbaka med kvinnan som är ansvarig och min ÄLSKADE jacka! åhh!!!!! TACK TACK!
men hur i h-vete kunde den komma till toan?
kvinnan säger, jaru.. det måste ju ha varit någon här i garderoben som har gett fel jacka. men det är ju mänskligt. man säger, jaa! klart det är mänskligt att göra fel, alla kan göra det! men detta får inte ske! man kan bara inte ge ut fel jacka till fel person när jackan är så jävla dyr! ni kan inte göra om detta! man få inte...
kvinnan säger, nä, vi vet. men detta är första gången på ca 4 år som detta sker.
man svara, jahaja. men vart är sjalen då?
kvinnan säger, jaru.. hm. den kanske är kvar på toan, om du har tur. du får gå och kolla
man svara, ja, kanske det! a, jag får väl göra det då. (man tänker, det är faktiskt erat jobb igentligen, men okej jag orkar inget mer!)
så man trippade bort på toan och kollade, men mycket riktigt så fanns den verkligen inte där!
tänkte då gå och säga till om det, men man var bara så uppriven att man inte orkade något mer. jag ringer på måndag till chefen och ska minsan berätta hur situationen ser och såg ut.

och nu ska jag berätta vilken j-vla krog detta skedde på, jo. AVENY! i sundsvall på esplanden, aveny sundsvall esplanden! när jag går dit i framtiden kommer jag minsan inte ha någon jacka på mig eller så ska jag ha en ful gammal billig jacka efterson dom i garderoben inte kan sköta sitt jobb!
dom är värdelös!

och denna historia handlar om mig. igår den 13/11 skedde detta.
och den som känner mig vet hur mycket alla mina kläder betyder för mig! jag vet att det låter kanske hel knäppt att gråta över en jacka. men jag gråter lika gärna över en sjal som jag nu gör.

ps. oskar linnros var kung live!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0