ord som glömde att sprida sina vingar

hans brustna hjärta, ögonsglitter.
du drömmer om dom nätter du ännu inte fått upp leva med henne.
putsa skorna och kamma ditt hår.
nu kommer kvällen, som alltid blir förkort.
du kryssar längs avenyn, och letar efter ditt lördagshjärta.
sedan kanske du snubblar över hjärtat hos din lördagskväll.


smått förälskad, det får man väl vara och vara helt oskyldig?
jag är oskyldigt förälskad, förbjudet.
du är ett mysterie för mig.
jag blir yr när jag tänker mig bort i våra reflektioner.
under, över alla under, kanske du älskar mig i slutet?
jag begärde dig.

ord som glömde att sprida sina vingar.
men det gör inget.
en dag.. en dag sprider sig vingarna och flyger ut, högt över havet!


Kommentarer
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

SÅ bra skrivet!

2009-12-10 @ 19:31:27
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0